Magyarország éves halfogyasztása alig éri el a 4 kg/főt. Ezzel a mennyiséggel jócskán le vagyunk maradva Portugáliától, ahol az évi fogyasztás 55kg/fő. Az OÉTI szerint legalább hetente egyszer ajánlott halat fogyasztanunk, melynek mennyisége adagonként 15 dkg. A hal a teljes értékű fehérjéi mellett A, D, B1, B2, B12 vitamint, kalciumot, vasat, cinket és foszfort tartalmaz. Víztartalma magas, ezért könnyen emészthető. A zsírosabb fajták (mint pl. harcsa) zsírtartalma hasonló a sovány sertéshús zsírtartalmához. Azonban zsír mennyiséget tekintve átlagosan alacsonyabb a halakban (makréla, lazac, tonhal). A tengeri halak ezenkívül értékes omega-3 zsírsavakkal rendelkeznek, melyek csökkentik a triglicerid szintet, elősegítik a szív-érrendszer egészségét és gyulladáscsökkentő hatásuk is van.

Előnyös tulajdonságuk mellett biogén aminokat, különösen hisztamint is tartalmaznak, amik az arra érzékenyeknél különböző emésztőrendszeri és egyéb tüneteket okozhatnak. Intolerancia esetén ne az értékes fehérjeforrású halakat iktassuk ki az étrendből, hanem megfelelő enzimpótlás mellett (Daosin) készítsük el a konyhai recept kínálat igen széles választékát: halászlé, harcsapaprikás, töltött csuka, busa bakonyi módra stb.

tumblr_n82buo7dfq1r1aft7o1_500