Egy amerikai vizsgálat szerint a kevés szénhidrátot tartalmazó étkezés kedvezőbb a kardiovaszkuláris rendszernek, mint a zsírszegény étrend. Az egyszerű szénhidrátok(cukrok) -, melyek egészségkárosító hatásairól már korábban írtunk- csökkentésével a felesleges “luxus” kalória beviteltől óvhatjuk meg szervezetünket. A kutatás eredményét ne hasonlítsuk össze a divatos életmód irányzatokkal, melyek legtöbbjében alacsony szénhidrát bevitelt javasolnak a túlkalorizálás mellett, amik emelt zsír- és fehérjebevitelt támogatnak. Ez a későbbi egészségkárosításhoz hozzájárul. Nagy mennyiségű szénhidrát bevitelre szüksége van a sportolóknak, a nehéz fizikai munkát végzőknek, akut betegségben, lázas állapotban, alultápláltságban. Egészséges felnőtt ember táplálkozása 55-58%-ban tartalmazzon szénhidrátot összetett formában, aminek csupán 10%-a fedezhető az egyszerű cukrokkal.

Forrás: http://www.otszonline.hu/cikk/esc_2014_3__a_szenhidratban_szegeny_etrend_jobb_a_szivnek?utm_source=newsletter&utm_medium=orvostovabbkepzo_szemle_hirlevel&utm_campaign=12673