Skip to main content

Egyensúlyban az ünnepek alatt – és után

By 2013-12-31január 22nd, 2014Hasznos információk

imageA téli ünnepek igazi csábítást jelentetnek a mindenevőknek. A családi, baráti találkozások és lakomák bősége ellenállhatatlanul kísértik ízlelòbimbóinkat. Ez a csábítás nem jelent plusz kilókat, ha szem előtt tartjuk az evés 12 pontját:

1/ Az első 3 falat mindig a legízletesebb, lassan, gondosan élvezd ki az ízét!

2/ Egyél sokfélét, mindenből egy keveset!

3/ Az 50%-os szabály: edd meg a kiszedett adag felét, lehet, hogy már ezzel is jól laktál? Ha nem, jöhet a maradék fele, és így tovább. Ha úgy érzed, elég, állj meg.

4/ Téged is úgy tanítottak,  hogy amit kiszedtél a tányérra, meg kell enni az utolsó falatig, mert akkor lesz jó idő? Felejtesd el, csak annyit egyél meg, ami épp jól esik – vagy szedj egyszerre kevesebbet!

5/ Ne egyél állva, add meg a módjat az evésnek, hogy igazán átélhesd az ízeket! A terített asztal és kózben egy jó kis beszélgetés tökéletes élvezet! Szánj rá időt.

6/ A tévézést, olvasást hagyd evés utánra. Így minden érzékeddel arra tudsz figyelni, amit eszel, és kevesebbel is jól laksz.

7/ Igyál sokat – leginkább tiszta vizet, és persze pezsgőt az ünnepeken. A magyar ásványvizek (és a Borszéki víz is az!) csodálatosak, de a legtöbb helyen a csapvíz is jó, csak hajlamosak vagyunk ezt elfelejteni.

8/ Farkaséhes vagy? Mielőtt a buliba indulsz, egyél pár falat gyümölcsöt, az elveszi az éhséget, és a falási kényszert.

9/ Mért ennél meg mindent, amit eléd tesznek? Tartsd meg étvágyadat a kedvenc falatok számára.

10/ A bőséges napok közé iktass be egy levesnapot – egy finom zöldségleves, kis sajt egy darabka pirítóssal igazán laktató lehet.

11/ Pihenj, aludd ki magad, a tartós fáradtság nem segít a kilókon.

12/ Végül, sétálj, gyalogolj naponta 20 percet. Szállj le egy megállóval előbb, lift helyett használdl a lépcsőt, ez a fölös kilók nagy ellensége!

Még több jó tipp: www.frenchwomendontgetfat.com

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com